HTH in my heart (nästan)

image372

Idag har varit en väääldigt speciell dag. Både på gott och ont faktiskt.
Jobbade för första gången med RAIL på åhlens idag. Först va jag i skolan i dryga 3timmar å kolalde på film...KUl, speciellt när man sovit oroligt hela natten och knappt kna hålla sig vaken endå!
Men iaf, iväg till malmö vid 11 å så börja jobba. Stackars lilla mamsen som e så snäll å skjusar mig(hon skulle dock in också men endå) å allt jag gör i bilen dit är att beklaga mig på hela mitt liv inprincip. (mest för att jag e så grymt TRÖTT) men mamma förstår, mamma nickar och förstår...tills den punkt då hon säger, nä nu får du va tyst sofia, sluta ha så jävla mkt att göra då så att blir så stressad, lugna dig å ta en sak åt gången....en sakåt gången? oh sure...de har jag aldrig tänkt på tidigare.

IAF....på åhlens så är de två andra tanten (50år kanske) hehe..mina nya KOMPISAR:D hahahaha...näe men fy fan vilka skvaller kärringar...de stod i mina papper från rail, skvallra eller prata inte om kunder, prudukter eller företag....tro fan inte de va de enda dessa två gjorde. Och sofia fick snällt stå brevi och nicka.
En av dessa tanter imponerade gryyyyyyyyyyyyyyyyymt mkt på mig i varje fall. Hon har varit en av sveriges största make up artister och jobbat som försspråkare åt Yves saint lurant i sverige under mååånga år. Hon hade varit på VM i makeup på hilton i N..Y och kom 4a! varpå hon umgicks med yvone ryding (miss sweden typ..70-ngt) och gått på VIP kvällar hos chloé och masssaa massa annat! jag stod i häpnad åt denna kvinna. Berättade om mitt intresse för make up och så, varpå hon sa att hon skulle kunna fixa kontakter, skolor, jag all hjälp jag behövde för att ta mig in i branchen...sjukt grymt. Hon va tydligen också stylist och utbildare till stlylist och makeup kurser i sthlm.

image373


Så frågade jag om de inte va svårt att få ett bra jobb och betalt...så sa hon,m om du är bra på de, om du har självförtroende och verkligen vill så har du inga odds emot dig. Vad jag ser av dig hitintills så tkr jag att du har potensial till 100! och du är bara 19..ofattbart :D hahha soffans självförtroende och framtids visioner steg oerhört.

Sen roligg sak två. Alla expiditer på åhlens va så jävla sköna. Jag skulle vekrligen kunna tänka mig att jobba där..å nu när man ahr halva foten inne ska jag faktiskt dra med mig mitt CV imrn och se om de behöver ngn sommar hjälp eller kanske heltid till hösten. :D hoppas hoppaaaaaaaaaaaaass!

nu är jag trött, mina ben är som spagetti och jag villl somna in i en trans som helst varar i 12timmar. Jag känner att detta lovet kommer bli bra...jag ska vila ut, ha kul och försöka göra huvut klart å få bort stressen sm liger som ett ihoptrasslat garnnystan i mitt huvud....(fresh?) hah


(Oh jaaaaaaaaa, becka, jag ska skriva om VT, e ba så jävla seg, men de komer nu på lovet, JAG SVÄÄÄR;)
Pusss heejj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback