Sofia is on bloggish mode..detta betyder en sak... V fucking T ;D

image379

Jaaa...nu komemr det äntligen, känner mig sugen på att skriva så vad passar bättre då än att dra hela långa VT historien..även om de känns som de va ett tag sen nu och har hamnat på hyllan med lite damm på toppen

JOUE UNE(franskan sitter i...eller)
Hahah det hela började (givetvis) att jag skriker på mamma denna fredasmorgon vi skulle iväg. Jag hade bett henne att fixa saker i fler dagar i förväg..MEN såklart så väntar hon till sista stund..vilket givetvis gör att vi nästan skulle komma försent. Vi kom iaf iväg till slut. Jag och mina tre roomies, mariiia, hännah, å anna.

Vi kommer till öresundstreminalen och upptäcker...att vi typ e ensama:O å bussen ska gå om 20min? wtf?! men nej..sen får vi reda på att de stod fel i våra papper....bussen gick om 1h, å 20min.. KUL..som vi stressat..å som jag skrikit på mamma...sry! men om tiden hade stämmt så hade vi fan varit ute i sista sekunden...

Snart kommer resten av vårt lilla gäng på 23pers...alla sjukt taggade..å eva å anna L klagandes på att jag ska se så snygg å fräsh ut..vaaafan lixom...lika bra att börja på topp..haha

Väl på bussen får vi de skönaste seatsen med bord å grejor...soft! å på andra sidan gången sitter tvp killar vid namn filip å angelo....
Då tänker jag direkt.. VAFAN...angelo...jag har hört de innan..å jag känner igen hnm som fan. Jag komemr på att de nog är kattas ex. Så jag frågar hnm, känner du ngn på katte, som vu varit tsm med?
Han svarar nej
"men känner du ngn i fjelie(katta bor där)"
Neeej!
"men vafan....jag svär...de e ngt lurt"
Angelo: haha vafan... va vill du komma åt?
Jag: nääe asså jag vet inte..detta e ba skumt...
sen tänker jag itne mer på de



På vår våning av bussen bosatte sig även ett gäng sthlmare... JAG HATA! vafan..dessa jävla brudar...som snackar som de ägde världen å när jag satt å målade naglarna (verkligen inte nogrant) så säger en av dem
"asså ursäkta, men skulle du kunna stänga den där, det luktar asmkt å äckligt"... jag ba..men sry..de e inte precis som att lukten stannar kvar i flera timmar efteråt...

aja anyway. Dessa brudar va sjukt ute efter filips å angelos uppmärksamhet..vilket va jävligt störigt... för vi snacak ganska mkt med dem..å så komemr dem å bara snackar emd dem...även om vi sitter brevid...vilket jag tke e jävligt oförskämt. Då kan de lika gärna snacka med oss.

aja, anywaaay. Spriiiit i mängder på båten..vågar inte ens säga hur mkt vi köpte..som faktistk blev uppdruckna.. vi snackar 1liters flaskor starksprit...nästan ett halvt dussin :/ hahaha SJUKT ILLA...alkolism på hög nivå
men billigt å bra va de^^

hannah å ja började smaka på vår jetzin jordgubb (faktiskt riktigt god, å den kosta ba 40-50spänn?!?!) helt sjukt..skulle köpt fler.

oj nu e vi innne på...

JOUR DEUX

image383


Efter 24timmars bussresa...e MAN INTE FRÄSH...för fem öre.
men efter många smala, slingrande alpvägar (trodde fan ajg skulle dö) så kom vi framt ill vår lilla alpstad som e den högst belägsta i europa(om jag inte har helt fel..)
oh oj va fint de va...sol utan ett moln på himmelen, massa snygga snowboardkillar överallt å folk sittandes i solstolar smuttandes på stora öl.... SER NI BILDEN :D
lika kul va de inte dock att släpa på allt bagage.... i gassande sol, iklädd gårdagens kläder(uberskabb) å med en massa snygga snowboarskilalr tittandes...
Till vår lättnad så fick vi reda på att vårt rum faktiskt va klart! men..den låg på skuggsidan...då blev jag genast förskräckt å frågade om de fanns ngt ledigt på solsidan...varpå hon sa jaa! MEN!...finns alltid ett men..de kunde ta allt från 10min-2h till innna de va klart..maria stönade och klagade..medans vi andra röstade ner henne och vi börade vår långa väntan...dock itne så farligt eftersom vi satte oss å solade å kände oss allmänt schtek (flottigt schtek of course)

TIll slut fick vi vårt lilla krypin...haha, en liten jävla håla, ganska soft å mysig..men fan så liten! vi snacka lätt halva lgnheten i Bulgarien tjejer;)



Sen vart de in i duschen (typ 10år var) å förkröket började..eller iaf jag å hanna...så som de va hela veckan..för maria fick vi pressa i att ta en å annan shot.å anna e nykterist..medans jag å hanna e alkolister...så ja..haha
Maria mådde för övrigt illa denna kvällen..men jag lovade henne..att första kvällen ALLTID är den bästa..på alla resor! så hon msåte put her self together!
å så sant som de e sagt..så blev denna lätt den bästa kvällen...


Sen drog vi allmänt runt på vårt hotel (som till 90% bestod av ungdommar, varpå många danska killar,,haha )å bekanta oss! Jag gjorde mig bekant med våra nya kompisar från malmö genom att springa rakt in i deras rum (i tron att de va vårt rum´...vi bodde på våning 3...de på våning 1..bra sofia!) å skrek: DÄÄR E NI TJEJR; FAN JAG HAR LETAT EFTer..er....oj...ehm..sry haha gick fel..
(detta misstaget upprepades senare i veckan ..igen)
sen va vi innne hos några danskar som hade två vattenpipor, inne i lgnheten va typ 20pers å de rummet är på ..tja10kvadrat kanske... å där va så mkt rök..att man itne kunde se mkt...haha

Sen blev de utgång till Snesko å tangoo, där träffade vi eva å hela kalas gänget å dansade som FAAAN. Sen vidare till malaysia där det shejkades ännu mer. Sjuuukt, jag saknar de som fan. så jävla härlig stämmning. å live band också som spelar gammla godingar..de e asskönt när man e full..haha




Jag å en dansk kille vid namn kristian (som jag för övrigt hittade på facebook, sjukt kul)
var ute å luftade oss varpå en av killarna på våning 1(som jag sprang in hos) kom fram å ba..heeej vafan, de va du som råkade gå ltie fel innan va...jag ba..ahhh shit..sry, jag vart lite off(A) danskaen fattar nada å ba..: sofia äe en mighty fine pige,, ä hon de icke?
haha
Sen kommer de yterligare en malmökille som säger: OHH de e ju du! Sofia Parker!!!
jag ba: wtf..ehh...ja? hur visste du de`
han: ah men du va med i den gruppen VT 08 å du va typ den snyggaste tjejn i gruppen... fan va coolt att man träffar dig också
jag: höhöhöh...(lite creepy men i fyllans snurr så:) näämen, FAAAAn va ball, hahha
sen kallade vi varandra facebook-sofia/viktor resten av veckan...
sjuka konversationer.
Men denna kvällen gick nog inte så mkt längre än så..förutom att jag kom hem sist..men vi kom hem alla 4 vid ungifär samma tidpunkt..bra matchat!

JOUR 3
Första dagen i backen...Dock så kom vi itne iväg förens vid 12-13 (vilket vi fortsatte med alla dagar ) haha
Anna va livrädd för sin första skidlektion. Men de gick som en vals, hon blev jätteduktig i slutet på veckan..stolt över dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback